lördag 6 januari 2024

Just nu i januari 2024

 

Det är den första lördagen i månaden och innebär en "just nu"-enkät här på bloggen. Den är ett arv från forna Kulturkollo och alla som vill är välkomna att svara på frågorna på sin blogg eller Instagramkonto. Du hittar svar på frågorna också hos mina fd. Kulturkollo-kollegor Och dagarna går och Enligt O.

Just nu läser jag ”En gömd värld ” av Augustin Erba. Den andra delen i hans spännande fantasyserie för unga.

Just nu lyssnar jag på en granne som skrapar bilrutor utanför huset och kaffebryggarens trivsamma puttrande i köket.

Just nu tittar jag på sista säsongen av The Crown. Jag tar gärna emot serietips på vad jag kan se efter det!

Just nu längtar jag efter läsretreatet som jag ska på första helgen i februari. Så mysigt det ska bli!

Just nu njuter jag av en ledig lördag då jag kan krypa tillbaka ner i sängen efter frukost med en god kopp kaffe och en bra bok som sällskap.

4 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt med de här lediga lördagarna då man kan läsa och dricka kaffe!

    SvaraRadera
  2. Åh, nu måste jag sätta på kaffe! Lördagsmorgnar är så mysiga.

    SvaraRadera
  3. Lördag morgon är nog det bästa på hela veckan. Då har man liksom hela helgen framför sig.

    SvaraRadera
  4. Jag tipsar om The Walking Dead såklart! ;) Här betyder lördag morgon gymmet men det blev kaffe både innan och efteråt!

    SvaraRadera