onsdag 16 oktober 2013

Nordiska väsen

En av böckerna jag fick med mig från barnboksminglet på Bokmässan var den här praktverket från B. Wahlströms förlag.

Johan Egerkrans har samlat in, skrivit ner och illustrerat en mängd kända och okända väsen ur nordisk folktro. Jag kommer nog att hålla den undan från mina barn tills de är lite större för det är skrämmande och spännande berättelser i den här boken. Illustrationerna är vackra,vackra - men också lite läskiga.

Nordiska väsen är en bok som man kan läsa i omgångar och njuta av ett väsen i taget. Den är utgiven av att barn- och ungdomsboksförlag, men det passar faktiskt i alla bokhyllor och för (nästan) alla åldrar.

Kanske ett julklappstips till någon du känner? Finns på t.ex. Bokus eller Adlibris.


Myling - ett barnspöke



2 kommentarer:

  1. Den här boken verkar verkligen underbar! Extra uppskattat av Ebbe-Schön-fans som jag :)

    SvaraRadera