onsdag 2 oktober 2013

Söndag och sammanfattning

Min söndag blev lite kortare än jag först hade tänkt. Det berodde inte på att jag inte trivdes på mässan, utan på att jag längtade förfärligt mycket efter min familj. Som tur var hade jag en ombokningsbar biljett, så jag hann hem och kunde natta mina barn.

Men jag hade tre seminarier inbokade och dem ville jag inte missa. Det var tre ganska olika ämnen - läsförståelse i skolan med barnboksförfattarna Martin Widmark och Johan Unenge (avgående läsambassadör), Sofi Oksanen om den sk. Estlandssviten och slutligen Mattias Boströms seminarium om Sherlock Holmes. Alla tre var intressanta och bra, så jag är glad att jag hann med dem innan tåget gick.

Efter att jag hade lämnat in nyckelkortet till bloggrummet och släpat upp min enormt tunga väska upp på tåget kände jag mig lite vemodig. Tänk att de där fyra fantastiska dagarna hade passerat så snabbt! Att vara bloggambassadör är antagligen en sak man bara gör en gång. Otroligt roligt har det varit hursomhelst. Att få fri tillgång till alla seminarier, att få bli "vip:ad" in hos förlagen, att få träffa författare jag beundrar, att få ordna mingel och roligheter för andra bokälskare och att komma hem med drivor av härliga böcker att läsa.
 
Extra glad är jag över att få dela den är upplevelsen med mina bloggambassadörskollegor - alla härliga och boktokiga människor. Tack ni fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar