torsdag 22 december 2016

20 snabba inför jul och nyår

Enligt O ber oss att göra några snabba val inför helgerna. Jag har inte haft någon lista att fylla i på länge, så jag är med! Mina svar i fetstil.

Julafton eller nyårsafton? Det är på något vis skönt och tryggt och veta vad man ska göra. Nyår är alltid ett lite osäkert kort

Glögg eller julmust? Glögg luktar gott, men det är också allt.

Amaryllis eller hyacint? De är ju häftiga blommor, och hyacinter luktat för starkt.

Sill eller skinka? Alla vet ju att sillen är det bästa på julbordet.

Snö eller regn? I'm dreaming of a white christmas ...

Lussekatter eller pepparkakor?

En i taget eller slalomläsning? En bok för varje tillfälle och humör ;)

Film eller tv-serie? Just nu ser jag Skam, The Crown och alltför många avsnitt av How I Met Your Mother.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Har inte någon stark åsikt om någon av dem egentligen, men Gina verkar coolare.

Kalle Anka eller Karl Bertil? Det är ju trots allt tradition.

Tomten eller Grinchen? Jag gillar julen.

Morgonpigg eller nattuggla? Alla gånger (skriver detta kl. 01.51)

Hundöra eller bokmärke? Men kan tänka mig att vika ett hundöra på en pocketbok.

Soffan eller sängen? Bästa läs-stället!

Tegelstenar eller tunnisar? Då hinner man så många fler.

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Utan tvekan.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Det är ju trots allt tradition.

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Slipper gärna käcka upppesittarkvällsprogram, men om jag måste så få det bli med Kronér.

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Följer inte något av dem, men om jag skulle göra det så lockar musiken oändligt mycket mer än vad det nu är de gör på slottet.

Sven -Bertil Taube eller Kent? Av dessa? Då får det bli Sven-Bertil! Orkar inte med de där andra gnällspikarna.

4 kommentarer:

  1. glögg finns ju i alla smaker - byt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har testat många sorter och visst finns det bättre och sämre, men det är ändå inte för mig. Jag kan dricka den mängd som krävs för social samvaro på julen, men det är inget jag längtar efter ;)

      Radera
  2. Jag förstår inte vad alla verkar ha emot glögg. Inte för att jag älskar den drycken, men det är gott. Jag säger som Hannele: byt!

    SvaraRadera