torsdag 29 december 2016

Du, bara

Du, bara av Anna Ahlund är en riktigt, riktigt bra bok. Jag läste den redan i juli så varför jag inte kommit loss att skriva om den förrän nu vet jag faktiskt inte.

John är 16 år när han drabbas (ja, drabbad är nog det bästa ordet) av den stora kärleken. Men Frank är redan upptagen - av Johns storasyster Caroline. Men det visar sig ganska snart att känslorna är besvarade, men ingen av dem vill såra Caroline.

Det jag gillar med den här boken är den är så trovärdig i sin skildring av känslorna vid den första kyssen, det första sexet. Det är en bok som inte räds att skriva om sex på ett ärligt sätt. Här är sexet både fumligt och kladdigt, men också hett, svettigt och helt fantastiskt. Och ja, det är en bok om två killar som blir kära i varandra, men det är ingen "komma ut"-skildring. Johns och Franks sexualitet är aldrig något som blir ett exempel. Det här är helt enkelt en av de finaste kärlekshistorier jag har läst på väldigt länge!

Rekommenderas varmt!

Du, bara
Författare: Anna Ahlund
Förlag: Rabén & Sjögren (2016)
ISBN: 9789129699517
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar