söndag 1 januari 2023

Hur gick läsutmaningarna- del 1: Läs dina nedrans hyllvärmare

Sammanfattningarna över 2022 duggar tätt på bokbloggarna och #bookstagram
Även jag tänkte samla ihop mig och sammanfatta mina bästa läsupplevelser 2022, men det får bli imorgon tror jag. Så länge tittar jag lite på hur det har gått för mig i mina läsutmaningar.

Först ut är #läsdinanedranshyllvärmare
Den utmaningen har tyvärr gått förfärligt Endast 4 hyllvärmare lästa underåret, trots de generösa kategorierna. Så kan det gå - på't igen under 2023.

De som blev lästa var:
The White Tiger av Aravind Adinga - som jag har haft jättesupermegalänge i bokhyllan
The Testaments av Margaret Atwood - som jag skaffade för att "alla" har läst den
En hemlig plats av Tana French - som har en författare som jag inte läst tidigare
Vi som blommar sent av Louise Miller - som har en författare som jag har läst tidigare

Brukar ni försöka läsa hyllvärmare? Hur har det gått för er i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar