söndag 1 januari 2023

Hur gick läsutmaningarna - del 2: Upplev världen med Kaffe och kultur

I Kaffe och kulturs världsomsegling gick det däremot bättre, förutom lite "fusk" i mars när jag inte läste en grekisk författare (men dock en bok som utspelades i Grekland) och nu i slutet av året då jag fick avsluta resan efter Australien och inte hänga med till Sydkorea och Nigeria.

De här böckerna läste jag i utmaningen #kaffeochkulturvärlden

Chile - Långt bortom haven av Isabel Alle
Kanada - The Testaments av Margaret Atwood
Grekland - Odysseus pojke av Annika Thor
Danmark - In i en stjärna av Puk Qvortrup
Egypten - novellen Slöjan av Nawal El Saadawi ur antologin Kärlek x 21
Irland - En hemlig plats av Tana French
Indien - The White Tiger av Aravind Adiga
Frankrike - Juliette - kvinnan som läste på metron av Chistine Féret-Fleurus
Island - Ön av Ragnar Jónasson
Australien - Force of Nature av Jane Harper

Som ni ser gillar jag att kombinera mina läsutmaningar så en del böcker förekommer i flera utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar