måndag 23 februari 2015

Alltför nära

Jag hittade en bok i min hylla som jag fick som rec.ex. av EA-förlag (tack!) för ganska länge sedan nu, men som smugit sig undan tills nu. Alltför nära av Henriette Gyland handlar om Lia som flyttar hem till England från USA för att ta hand om dödsboet efter sin mormor.
Det visar sig att mormoderns till synes naturliga död kanske inte var så naturlig ändå och det verkar som om någon smyger omkring runt det gamla huset. Dessutom träffar Lia en gammal bekant som får henne att ifrågasätta om hon är förlovad med rätt man.

Det här var en enkel och lite småmysig bok  med både lite deckarinslag och lite romantik. Ibland lite hastiga hopp mellan detaljer och stundom lite pratig, men jag fick mig ändå en trevlig lässtund.


Alltför nära
Författare: Henriette Gyland
Förlag: EA förlag (2014)
ISBN: 9789187519246
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar