onsdag 11 februari 2015

Vårenkät

Vårlängtan är en enkät som vandrar runt bland bokbloggare just nu. Jag hittade den hos Bloggbohemen.

1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?
Ljus! Den skånska vintern är grå, grå, grå ...
Och lite fina vårblommor hade ju inte varit fel.


2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok du som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?
Kollade reakatalogen igår och den var tyvärr inte särskilt upphetsande ...

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Har du någon/några som du längtar extra mycket efter?
Kate Atkison nya Liv efter liv är jag väldigt sugen på.

4. Finns det någon författare som du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok/uppföljare i vår eller senare under året?
Nej, det har jag inte tänkt på, men jag ser fram emot att bli överraskad.

5. Många tycker att det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med t ex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt vårplagg?
En riktigt snygg vårkappa hade ju inte varit fel!

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår, eller alternativt någon författare som för första gången översätts till svenska?
Oj, här måste jag erkänna att jag är jättedålig på att hålla koll på debutanter.

7. Det kommer också många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du väntat på ska komma i pocket?
Pocketinköp är mest impulsköp för mig. Jag går till hyllan och ser vad som finns.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker bäst om med vintern!
Jag gillar vinter egentligen, så länge det finns lite snö att titta ut på från mitt soffhörn där jag sitter med en bok och en kopp kaffe :)

2 kommentarer:

  1. Tänkte kolla in rean på bokus, men blir förvånad om jag förhandsbeställer någon bok. Impulsköper hellre pocket! :)

    SvaraRadera