tisdag 3 februari 2015

Tango för vilsna själar

Ibland behöver jag riktig mysläsning och då läser jag gärna Lucy Dillons böcker. Tango för vilsna själar fyller myskriteriet med råge. Jag är rätt så svag för dans i allmänhet och inte minst 10-dans, så det här var perfekt för mig.

Den handlar om en grupp människor som möts på en nybörjarkurs i dans i en gammal föreningslokal. Dansläraren Angelica med en bakgrund som proffsdansare som återvänder till sin gamla småstad för att reda upp dödsboet efter sin mamma. Till hennes kurs kommer ett gift par som vill rädda sitt äktenskap, ett förlovat par som vill träna inför brudvalsen, bruden mor och far som är med som stöd och ett äldre par som också har tävlingsdansat, men vill friska upp sina kunskaper.

Känslor sätts på prov, andra känslor väcks, dolda historier avslöjas och kursdeltagarna lär sig pö om pö nya saker om varandra och sig själva.

Feel good rakt igenom! :)

Jag har tidigare läst Ensamma hjärtan och hemlösa hundar och Och så levde de lyckliga av samma författare.

Tango för vilsna själar
Författare: Lucy Dillon
Förlag: Bokförlaget Forum (2015)
ISBN: 9789137145600
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer:

  1. Jag håller just nu på med Dillons senaste - ren och skär njutning! :-)

    SvaraRadera