måndag 23 februari 2015

The Casual Vacancy

J.K. Rowlings första vuxenroman efter Harry Potter-serien heter The Casual Vacancy och jag var så klart nyfiken på den.

Tyvärr var den något av en besvikelse. Berättelsen om människorna i den lilla staden Pagford och "kampen" om den lediga platsen i kyrkorådet lyckas aldrig engagera mig - jag bryr mig helt enkelt inte om hur det går, och med det faller historien lite.

Det löper dock en berättelse genom boken om den sextonåriga Krystal, hennes lillebror och deras missbrukade mamma, och den griper tag i mig och det är för att få veta hur det går för dem som jag läser vidare.

Annars kändes det hela lite "blaha".

Jag läste den här boken som en del av läsutmaningen Bookentine readton.

The casual vacancy
Författare: J K. Rowling
Förlag: Little, Brown (2012)
ISBN: 9781408704202 Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer:

  1. Har hört många säga sådär om Rowlings bok. Jag hoppar nog över den.

    SvaraRadera