lördag 14 februari 2015

Frukost på Tiffany's

Truman Capotes lilla kortroman Frukost på Tiffany's är en sån där bok man tror att man har läst. Så var inte fallet för mig, men det råddes det bot på med december månads bokcirkeln. Jag hade inte sett filmen heller, så det fick också åtgärdas. Det var ju två ganska olika historier och man kan väl kanske konstatera att filmen bör, i sin lite mer romantiska förpackning, gett romanen ganska mycket hjälp på traven för att hamna på folks "att läsa"-listor.

Vi hade väl inte så speciellt mycket att säga om denna lilla bagatell om den lite tilltufsade och ganska sorgliga hjältinnan Holly Golightly utom att vi kanske funderade på "what the fuss was all about".

Snyggt omslag i alla fall!

6 kommentarer:

  1. Har varken läst boken eller sett filmen men jag är jättesugen.

    SvaraRadera
  2. Jag försöker nu komma på om jag har läst den och glömt den eller om jag faktiskt inte läst den ... Men, den är ju kort så jag kanske läser den snart igen bara för att! :)

    SvaraRadera