tisdag 10 februari 2015

Familjelycka med coachande föräldraskap

Rec.ex. från Vita förlag - tack!
I vanliga fall läser jag inte så mycket handböcker, men jag tackade jag till ett rec.ex. av denna bok. Några tips kan ju aldrig vara del tänkte jag! Det tog mig lite tid att läsa den, för jag fick ta in det lite pö om pö. Familjelycka med coachande föräldraskap av Helena Ormfors innehåller konkreta tips på hur man kan prata med sina barn för att vägleda och stötta dem genom livet, för att ge dem god självkänsla och gott självförtroende, men också att bli mer säker i rollen som förälder.

Kanske är det inget nytt under solen utan ganska mycket sunt förnuft, men lite svart på vitt om hur man kan göra och tänka i olika situationer är aldrig fel. Ibland känner jag att det blir lite väl käck för min smak, men på det stora hela är det en bok som kan vara nyttig att återvända till då och då.


Familjelycka : med coachande föräldraskap
Författare: Helena Omfors
Förlag: Vita (2014)
ISBN: 9789198159400
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar