torsdag 21 februari 2013

Rapport från inspirationsträffen (del 2)

Bättre sent är aldrig - här kommer del två av rapporten från bokmässeinspirationsträffen.

Som småbarnsmamma, som kan räkna antalet nätter då jag fått sova ostört de senaste åren på ena handens fingrar, var en av de stora attraktionerna att få sova ostört i den mjuka hotellsängen. Tyvärr går det inte alltid som det var tänkt och jag sov dessvärre inget vidare. Men det hade inget med sängkvalitetet att göra ;)

En annan sak jag såg fram emot var hotellfrukosten. Den serverades på 23:e våningen och  jag tror inte att den gjorde någon besviken. Vi fick dessutom en mini-föreläsning om hotellet och de fantastiska utvecklingsplaner de har - vad sägs t.ex. om en pool med glasgolv som sticker ut från 18:e våningen?

Det bästa (så klart!) var ändå de två dagarna av inspiration och prat med ett helt gäng boktokiga personer. Dag två fortsatte vi med föreläsningar om hur Bokmässan skapar ett mässprogram (galet många programpunkter som ska klaffa!), hur de bygger utställningen och mycket annat. Vi blev också coachade av mässans reklambyrå om hur vi kan hjälpa varandra att sprida bok- och mässbudskap i sociala medier. Mycket spännande!

Bokmässeplanscher från tidigare år




















En hel del egna idéer kom också från gruppen. Det känns som att alla är riktigt ivriga att komma igång med detta. Har du inte redan gått med i Bokmässans Community så gör det - där kommer det att finnas massor av intressant för bokälskare!
Som avslutning bjöds vi på en god lunch, innan vi sa hej då för den här gången.

Jag passade på att träffa min vän Annika - som också bokbloggar - men vi pratade oväntat lite om böcker och mer om livet. Trevligt var det hursomhelst. Det var det också med tre timmars lästid på tåget hem.

För ännu mer detaljerade rapporter om inspirationsdagarna kan du till exempel titta in hos Boktjuven och/eller The Book Pond.

2 kommentarer: