tisdag 9 augusti 2016

Summer at Little Beach Street Bakery

Summer at Little Beach Street Bakery är fortsättningen på Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan.

Polly har fått igång verksamheten sitt bageri och det börjar gå riktigt bra. Då dras mattan bort under hennes fötter en gång till och hon tvingas lämna sin dröm och sin försörjning. Nu har hon dessutom köpt den risiga gamla fyren i byn och försöker göra om den till en bostad. Kärleken ser ut att hålla i sig, men relationen är inte helt utan komplikationer då paret tvingas leva åtskilda för att försöka få ihop pengar till fyren och till att starta en ny verksamhet.

Jag hade lite problem med översättningen av förra boken, så jag bestämde mig för att läsa den på engelska. Tyvärr hjälper de inte mot det tramsiga. Det som var charmigt i bok ett blir tröttsamt i bok två. Lite för mycket att det söta denna gång, men ovanligt lite bakning för att vara en bok om ett bageri. Men lunnefågeln Neil är förstås med och honom gillar jag.

(Jag kryssade "Recommended by a librarian or a book seller på min sommarbingobricka.)

Summer at Little Beach Street Bakery
Författare: Jenny Colgan
Förlag: Sphere (2015)
ISBN: 9780751558852
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer:

  1. Neil var definitivt största behållningen med denna för mig :)

    Har du sett att de har gjort barnböcker om honom, Polly and the Puffin? De ser jättefina ut! Dessutom kan man följa honom på Twitter, NeilThePuffin, men han har inte sagt så mycket på ett bra tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag följer Neil på Twitter, men som du säger så pratar han inte så mycket ;)

      Radera