måndag 9 mars 2015

Svea bygger

Rec.ex. från Idus förlag - tack!
Nu har det kommit ännu en bok i serien Bus med Svea av Linda Palm och Jessica Lindholm.

I Svea bygger hjälper Svea mamma och pappa att bygga en hylla så att hon kan få lite ordning i sitt rum. Plötsligt är en liten, men viktig skruv borta ...

Det är lätt att känna igen sig som småbarnsförälder i dessa böcker. Både i text och bild är det mitt i prick. Varmhjärtat och lagom busigt. Och med stor igenkänning för barnen också så klart. Nu börjar min snart fyraåring bli liiite för stor för dessa böcker, men ämnet i denna intresserade honom och han ville gärna att vi skulle läsa den trots att han själv säger att han är för stor för Svea ;)

Jag har sagt det tidigare, men jag är mycket förtjust i färgskalan i dessa böcker: dämpad i grått, svart och vitt med en genomgående accentfärg. Snyggt!

Jag har tidigare skrivit om böckerna Svea tvättar, Svea äter, Svea klär på sig och Svea planterar i samma serie. Mycket fina böcker för de allra yngsta!


Svea bygger
Författare: Linda Palm
Ilustratör: Jessica Lindholm
Förlag: Idus Förlag (2015)
ISBN: 9789175771519
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer: