torsdag 5 mars 2015

5 mars - En hjälte du älskat


"En hjälte som du älskat" är dagens ämne i #bokutmaningmars

Meh! Hur svåra frågor får man ställa egentligen! Har tänkt hela dagen och pratade om det med min man nu på kvällen. "Du tar ju alltid något ur en barnbok", sa han och då gör jag väl det nu också! Kanske är det inte konstigt att karaktärer ur böcker man läser som barn/ungdom fastnar lite mer i minnet - om det dessutom är en bok man läst om massor av gånger!

Både Tom och Willie i God natt mister Tom av Michelle Magorian är hjältar för mig.

4 kommentarer:

  1. Hjältar var verkligen en svår uppgift! Fick bli en anti-hjälte hos mig för jag kom inte på någon vanlig hjälte som jag älskat.

    SvaraRadera
  2. Åh, underbara underbara bok. Ditt ex ser nästan lika sönderläst ut som mitt, fick köpa nytt i fjol... :) de är definitivt hjältar! Åh, blev sugen på omläsning nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den underbar! Min är mycket välläst ;)

      Radera