lördag 28 oktober 2017

Sammanfattning av #fallintofantasy2017



Dags att sammanfatta #fallintofantasy2017-läsnigen som avslutades vid midnatt igår. Som jag tidigare nämnt fick jag inte så mycket läst förra helgen, men jag har ändå fått lite läst i och med utmaningen.

Jag avslutade Morfars hemlighet (Dexter Olssons äventyr) av Michael Wiander som jag hade ca. 100 sidorna kvar i. Det är en spännande och fartfylld fantasyberättelse för barn, som var ganska långt ifrån verkligheten och därför passar den bra in i temat.

Jag påbörjade och avslutade Hägern av Lise Tremblay som är en liten fin bok. En novellsamling eller en fragmentarisk kortroman - det är svårt att säga säkert. Den utspelas i en verklighet som är ganska långt ifrån min egen och författarens språk skapar nästan en egen värld.

En spännande deckare kan också vara verklighetsflykt och jag slukläste Svalan, katten, rosen och döden av Håkan Nesser, som jag tyckte var riktigt bra.

Och jag har kommit cirka 2/3 in i Binas historia av Maja Lunde som jag läser på mobilen i smyg när jag nattar barnen eller inte kan sova.

Jag har inte räknat ut något exakt sidantal, för det var inte det utmaningen handlade om, men jag känner mig ganska nöjd med utfallet. Tack I regnet för läsutmaningen!

2 kommentarer: