onsdag 25 oktober 2017

Super-Charlie och skurksystern

Rec.ex. från Bonnier Carlsen - tack!
Häromdagen landade ett signerat ex. av Super-Charlie och skurksystern av Camilla Läckberg i min brevlåda som en trevlig överraskning.

Vi har inte läst de tidigare böckerna om den lille killen med de oväntade superkrafterna och jag tänkte först att mina barn var för stora.
Nu har jag dock läst den för 6-åringen flera gånger och han skrattar hjärtligt åt hur konstigt alla i Charlies familj uppför sig när plötsligt märkliga saker börjar hända kring Super-Charlies nyfödda syster Polly när hon kommer hem från BB. Super-Charlie måste lista ut vad det är som är på gång och han hittar sin alldeles egna lösning på problemet.

En charmig och rolig bok!

Jag gillar också bokens färgstarka illustrationer (med kul detaljer) gjorda av Millis Sarri.


Super-Charlie och skurksystern
Författare: Camilla Läckberg
Illustratör: Millis Sarri
Förlag: Bonnier Carlsen (2017)
ISBN: 9789163895890
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar