onsdag 4 september 2019

Månadssammanfattning: juli och augusti 2019



Tiden går snabbt och vi är redan en bit på väg in i september och jag har inte sammanfattat min sommarläsning än. Det har varit en härlig lässommar - och jag har lyckats blogga lite också minsann om långt ifrån alla böcker jag läst.

JULI
En katts resedagbok av Hiro Arikwa
En sommar i Brighton av Lucy Diamond
Ole Dole av M.L. Arlidge
De ännu inte valda av Marie Turtschaninoff
Kurdistan berättar: Fåglarna återvänder till bergen (noveller)
Ishavspiraterna av Frida Nilsson
Det som göms i snö av Carin Gerhardsen
Brevvännerna av Eli Åhman Owetz
Vaggvisa av Leila Slimani
En bokhandlares dagbok av Shaun Bythell
En mors bekännelse av Kelly Rimmer
Pachinko av Min Jin Lee
Så mycket kärlek kan inte dö av Moni Nilsson

AUGUSTI
En nästan perfekt dag - Mareike Krügel
I denna ljuva villervalla - Ewa Klingberg
Nu stormar det i dalens famn - Ewa Klingberg
Välkommen till Flanagans - Åsa Hellberg
Den sista flickan - Nadia Murad
Det lilla simsällskapet vid havet - Katie May
De dubbelt så bra - Bengt Ohlsson
Dotterns berättelse - Armando Lucas Correa
Bubblan - Siri Pettersen
My Absolute Darling - Gabriel Tallent
Kring denna kropp - Stina Wolter
Barnet av Kjersti Annesdatter Skomsvold
Sommaren med Ava av Anna Lönnqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar