onsdag 2 mars 2016

Februariläsningen

Ja, jag inser att det här faktiskt är löjligt många böcker att läsa på en månad, speciellt då februari är den kortaste månaden på året. Förklaringen ligger i jag denna månad har varit hemma tre veckor och jobbat deltid den fjärde. Resultatet blev detta, varav 4 noveller, en biografi och en föräldrahandbok.

Jag har läst flera väldigt bra böcker och jag tippar att två av dem kommer att finnas på listan när jag väljer årets bästa böcker 2016. Det är Simma med de drunknade av Lars Mytting och Lila av Marilynne Robinson.



15 kommentarer:

  1. Wow vad många böcker!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det nästan inte nyttigt ;)
      Har varit sjukskriven och orkade inte mycket annat.

      Radera
  2. Har jag berättat för dig (eller bara tänkt att jag skulle berätta) att Marilynne Robinson kommer till Lund i maj, eftersom hon blir hedersdoktor? Det blir någon öppen föreläsning, men det är vad jag vet inte bestämt exakt när ännu.

    http://www.ht.lu.se/om-fakulteterna/aktuellt/nyheter/1315/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag tror du tipsade om det senast vi sågs. Ska hålla utkik efter föreläsningen.

      Radera
  3. Men sån tur i oturen att du orkade läsa!!

    SvaraRadera
  4. Det där måste ju vara nåt slags rekord! ��

    SvaraRadera
  5. Från och med du var en bra bok!

    SvaraRadera
  6. Wow, det där är ju massor:)

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Så här går det när man ligger platt på rygg i tre veckor och inte kan göra något annat ;)

      Radera
  8. Verkligen en riktigt bra läsmånad! Skönt med ett sådant läsflyt! Hoppas att du mår bättre nu efter sjukskrivningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men jag måste erkänna att t.o.m. jag började tycka att det var lite tråkigt - det trodde jag aldrig att jag skulle säga. Annars känns ju obegränsat med lästid lockande.
      Ja, tack, är igång och jobbar 50% igen.

      Radera