onsdag 1 februari 2017

Rimligt lyckade ögonblick

Jag hann också läsa ut en bonusbok med röda detaljer i barn- och ungdomsboksutmaningen, som ju har "röda böcker " som tema i januari.
Jag fick Rimligt lyckade ögonblick skickad till mig från Bonnier Carlsen, som hade sett att jag skulle delta i utmaningen - tack!

Det är den tredje boken i Åsa Asptjärns serie böcker om Emanuel Kent. Nu ska han börja gymnasiet och planerar att "börja om", att bli en ny och cool version av sig själv. Han är mån om att verka spännande inför sina nya klasskompisar.

Det är som upplagt för pinsamma situationer.
Väääääldigt pinsamma situationer.

Det är riktigt roligt att läsa, även om jag har lite svårt för alltför mycket "göra bort sig"-humor. Jag gillar beskrivningen av humanistklassen med alla olika karaktärer- här finns mycket igenkänning för mig som själv gick H på gymnasiet. Ett plus också för hur relationen mellan Emanuel och hans syster Vanja skildras - det gillar jag mycket!


Rimligt lyckade ögonblick
Författare: Åsa Asptjärn
Förlag: Bonnier Carlsen (2017)
ISBN: 9789163893827
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar