onsdag 1 februari 2017

Sammanfattning av januariläsningen

Tja, man kan väl konstatera att min förhoppning om ett friskare 2017 inte riktigt infriats än. Å andra sidan blir ju många dagar hemma i sjukläger bra för läs-statistiken. Och jösses vilken start på bokåret. Jag har läst inte mindre än tre böcker som får full poäng! (jag tror jag gav 7 böcker högsta betyg förra året).

En nästan sann historia av Mattias Edvardsson, Vända hem av Yaa Gyasi och Ordbrodösen av Anna Arvidsson var tre böcker som tog andan ut mig. De är väldigt olika, men med det gemensamma att de alla tre är strålande bra!

Jag har också läst två böcker i hyllvärmar-utmaningen: Känslan av död av Elly Griffiths och Mad about the boy av Helen Fielding

Två böcker blev det också i barn- och ungdomsboksutmaningen som i januari har temat "röda böcker". Då läste jag Ett spöke i klassen av Mårten Melin och Rimligt lyckade ögonblick av Åsa Asptjärn

Och så läser jag ju också hela Nessers van Veeteren-serie i år och första boken ut var Det grovmaskiga nätet.

Tyvärr har jag inte bloggat i samma takt som jag har läst, så det finns obloggade böcker kvar både från förra året och från början på detta, men de dyker väl upp här så småningom ...


4 kommentarer:

  1. Jag måste ta och läsa både Mattias Edvardsson och Yaa Gyasi :)

    SvaraRadera
  2. Så typiskt när läsningen går bra då missat man blogga om böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju inte hinna allt och då går ju läsningen alltid först ;)

      Radera