lördag 2 juli 2022

Just nu i juli 2022

Oj, tänk att det redan är juli! Som alltid vid detta månadsskifte får jag den där gnagande känslan av att ha missat hela juni då det på något vis alltid blir en väldigt intensiv jobbmånad. 

Men, första lördagen i månaden betyder ett "just nu"-inlägg . Det är dags att kolla det kulturella nuläget med en liten enkät. Du hittar svar på frågorna också hos Och dagarna gårEnligt O och Fiktiviteter. Svara gärna själv också!

Just nu läste jag precis ut En hemlig plats av Tana French och ska välja en ny bok. Lite av en högtidsstund. Kanske blir det feelgod t.ex. Kärlek på Hedgehog Hollow av Jessica Redland eller så fortsätter jag med spänning och läser Sarek av Ulf Kvensler.

Just nu tittar jag på Kärlek och anarki. Inte lika bra som förra säsongen, men ändå väldigt bra.

Just nu lyssnar jag fågelsång och sommarvind.

Just nu längtar jag efter att resa. Ser avundsjukt på bilder som delas på FB och Instagram från Nice, Portofino, grekiska öar och andra mysiga ställen och surar lite över att vi inte var smarta nog att förnya våra pass. Nåja, det blir väl tid för resa sedan. Kanske en storstadsweekend i höst ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar