söndag 31 juli 2022

20 snabba om sommaren


Jag hittade en sommarversion av 20 snabba hos Enligt O med instruktionen "Välj mellan två alternativ och tänk snabbt."

Jag har markerat mina val i fetstil.

rån eller bägare? Tycker nästan lika mycket om rånet som om glassen.

mjukglass eller kulglass? Jag älskar glass med olika varianter av kolasås och nötter, så kulglass ger många fler alternativ.

sjö eller hav? Uppvuxen med bad i sjö och trivs bäst med det, men havet är ju otroligt vackert.

stad eller strand? Är inte mycket för strandhäng så jag väljer stad, men mer parkliv än uteliv.

vitt eller rosé? Gillar egentligen bäst rött vin, men på sommaren tar hag gärna ett glas rosé.

deckare eller feelgood? Bra feelgood är härlig sommarläsning.

pocket eller e-bok? Det blir mer och mer e-bok för min del. Så praktiskt, speciellt på resa.

ljudbok eller poddar? Inget av det, är inte förtjust i ljudmediet.

äta ute eller äta inne? Betyder det äta utomhus eller på restaurang ... Jag väljer att tolka det som att gå ut att äta och det gillar jag mycket. Då slipper jag laga mat.

sol eller skugga? Gillar sol, så att jag kan välja att sätta mig i skuggan.

fotbolls-EM eller friidrotts-VM? Svaret får bli inget av det här också, tittar inte alls på sport.

badare eller badkruka? Badar inte så gärna, en denna sommar har det ändå blivit ganska många dopp.

läser mer eller mindre på sommaren? Jag läser mer på sommaren, men inte just på semestern som fylls av familjeaktiviteter.

hemma eller borta? Jag är en hemmagris.

läslistor eller fri läsning? Jag gör läslistor, men avviker ganska ofta ifrån dem.

planera eller vara spontan? Trivs bäst när jag får planera.

Emma Hamberg eller Emily Henry? Läste hennes senaste precis och den var verkligen charmig.

vattenmelon eller honungsmelon? Vattenmelon utan tvekan.

bubbligt eller stilla vatten? Bubblor är gott.

Anders de la Motte eller Anders Roslund? Har inte läst så mycket av någon av dem, men väljer Anders de la Motte.

1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina svar! Håller på med Boklovers nu och är försiktigt positiv.

    SvaraRadera