tisdag 2 oktober 2018

Månadssammanfattning: september 2018

September, höst och bokmässemånad brukar betyda massor av nya och spännande böcker att läsa och för mig blev det en riktigt bra läsmånad. Jag har läst flera starka och bra romaner - varav en som jag gav fem stjärnor till på GoodReads. Det var boken Ladder of Years av Anne Tyler. Ett blogginlägg om den kommer!

Några spännande fantasyböcker och lite annat smått och gott har jag också hunnit med. Det blev dock inte någon  hyllvärmare den här månaden.`



Så här har septembers läsning sett ut:
30 dejter på 30 dagar av Sarah Title
Midnattssol av Frida Skybäck
Breven från Maresi av Maria Turtschaninoff
Ett hjärtslag från döden av Maggie O'Farrell
Midsommarbrud av Elisabeth Östnäs
De ursprungliga och Gudarnas skymning  av Cecilia Larsson Kostenius
Minifakta om djurungar på fjället av Ann-Charlotte Ekensten
Flisan vill göra allt av Linda Palm
Vajlett och Rut - Karin Alfredsson
Innan ni tog oss av Lisa Wingate
George av Alex George
Djurdoktorn: Linus och Smulan av Ann-Charlotte Ekensten
För såna som oss av Henrik Karlsson och Tiina Nevala
Återträffen av Viveca och Camilla Sten
Tyras husvagn: Kaos i kanot av Ann-Charlotte Ekensten
Till minne av en villkorslös kärlek av Jonas Gardell
Ladder of years av Anne Tyler (English Book Boost)
Kärlek, hat och andra filter av Samira Ahmed
Nattvakten av Anna Ihrén
Rädslorna av Jesper Lundkvist

Med mig hem från bokmässan har jag flera nya, fina böcker som jag ser fram emot att läsa. Har du någon bok du ser fram emot riktigt mycket just nu?

4 kommentarer: