måndag 8 februari 2016

2 x Cavendon Hall

Rec.ex. från Harper Collins Nordic - tack!
Jag har läst böcker av Barbara Taylor Bradford tidigare, men det var länge sedan nu så jag fick en härligt retroläsningskänsla när jag högg in på dessa böcker. Jag fick dessa som rec.ex. innan jul och hade tänkt läsa dem under mitt "Feelgood i december"-tema. Det blev inte av då, men de passade perfekt  nu när jag ligger hemma och är sjuk.

Det här är underhållning som inte kräver någor av läsaren. Världshändelser blandas med familjedramatik när vi får lära känna både den adliga familjen vid Cavendon Hall, såväl som deras lojala tjänstefolk. Deras historier är sammantvinnade genom årtal och det är fullt av dramatik.

Ja, ni kan själva föreställa er. Det är som Herrskap och tjänstefolk, Downton Abbey och Systrarna Elliot på en och samma gång. Det är vackra människor, vackra miljöer och vackra kläder. Det händer massor av saker, men det mesta löser sig till det bästa utan större dramatik.

Ibland är det skönt att bara underhållas.


Familjerna på Cavendon Hall
Författare: Barbara Taylor Bradford
Förlag: HarperCollins Nordic
ISBN: 9789164099570
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Kvinnorna på Cavendon Hall
Författare: Barbara Taylor Bradford
Förlag: HarperCollins Nordic
ISBN: 9789164099624
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst den första men älskade den, måste slå på stort och köpa den andra med :D Som du säger ibland behöver man just sådana böcker.

    SvaraRadera