lördag 20 februari 2016

Det 2000:e inlägget!

Tvåtusen inlägg!  Det vill jag ju fira.

Det känns ju som det 2000:e inlägget borde vara något extra. Men vad ska jag skriva?
Vi kan ju ta lite historik kanske ;)

Det allra första inlägget var det här. Jag vill gärna hoppas att jag har utvecklar mina blogginlägg sedan dess.

Men det där första inlägget är egentligen flyttat från en gammal blogg. Det första inlägget på denna blogg var det här och första boken jag bloggade om på den "nya bloggen" var den här.

Inlägget med flest besökare är detta. Lite otippat. Det hade ju varit roligare med något annat än en lista.

Det inlägg som generera flest besökare från google-sökningar är det här. Jag antar att många känner behov att att rensa ut därhemma :)

Det 1000:e inlägget var en utlottning. Och det är ju en bra idé. Vi kör en utlottning idag också.

Jag har en passande bok, eller vad säger ni? Helt ny och oläst så klart!





















Låter den intressant? Gör så här:
  • Lämna en kommentar här på bloggen om att du vill vara med i utlottningen (glöm ej e-postadress där jag kan nå dig).
  • Tipsa mig om en riktigt bra bok som du inte tror att jag har läst.
  • Gilla gärna bloggen på Facebook när du ändå är igång (inget krav).
Jag drar en vinnare i morgon (21/2) efter kl. 21. Lycka till! :)

11 kommentarer:

  1. Håller tumme. Tipsar om "Ensam i Berlin".
    Annette@kubikon.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är med!
      Ensam i Berlin har jag läst, men det var ett bra tips på en bra bok.

      Radera
  2. Skriver ett stort grattis till alla fina inlägg! Tävlar inte den här gången men vill gärna tipsa dig om Deon Meyers deckare. Ser att du läser Gordimer och då får du en annan bild av Sydafrika med Meyer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och tack för tips - det är en ny författare för mig.

      Radera
  3. Grattis till 2000 inlägg! Hoppas det blir 2000 till!
    Jag är gärna med och tävlar och tipsar om Låt inte den här stan plåga livet ur dig, Mona av Anneli Jordahl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mejladressen var det ja! bloggbohemen@gmail.com

      Radera
    2. Tack - du är en av de bloggläsare som varit med längst tror jag :)
      Och tack för boktips!

      Radera
  4. Åh, grattis! Och kul med tävling :) jag vill tipsa dig om Försoning av Ian McEwan, en av mina favoritböcker. Helt fantastisk! Mailadress: bokankan89@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack för boktips. Den har jag läst, men den var väldigt bra. Blir nästan lite sugen på en omläsning ...

      Radera
  5. Jag är inte med och tävlar men vill önska ett stort grattis till det 2000:e inlägget.Häftigt!!

    SvaraRadera