torsdag 14 juni 2018

Veckans utmaning på Kulturkollo: Sex snabb om öar

Veckans utmaning på Kulturkollo är en snabbundersökning om vår relation till öar.



Mina svar här nedan:

Semester: Gotland eller eller Sicilien? 
Gotland! Jag gillar iofs Italien, men skulle gärna åka till vackra Gotland igen

Musik: Irländsk folkmusik eller Japan-pop?
Här väljer jag utan att tveka irländsk folkmusik

Drink: Cuba libre eller Manhattan?
Cuba libre är en klassiker!

TV: Shetland eller Skärgårdsdoktorn?
När det gäller TV så väljer jag gärna åt det lite mörkare hållet så jag svarar Shetland.

Film: The Island eller The Island of Dr Moreau?
Har bara sett The Island av dessa två så jag väljer den.

Litteratur: Robinson Cruse eller Flugornas herre?
Tycker faktiskt att Robinson Cruse är så trist, så det blir Flugornas herre alla gånger.

6 kommentarer: