torsdag 8 juli 2021

Månadssammanfattning: juni 2021


Juni susade förbi väldigt snabbt och jag jobbade väldigt mycket de sista veckorna innan semester, men nio böcker läste jag ändå.
En ganska bra blandning av ”mysdeckare”, feelgood och några lite tyngre titlar.

Efterlängtad var förstås En familjetragedi av Mattias Edvardsson - högklassig spänning.

Sockerormen av Karin Smirnoff såg jag också mycket fram emot. En ny miljö jämfört med hennes prisade trilogi, men även den här med Smirnoffs alldeles speciella berättarstil. Tung men bra!

Samma ord kan gälla Älskade barn av Ashley Audrain - den gripande berättelse om en mamma som kämpar för att älska sitt barn.

Vår bästa tid av Kiley Reid var intressant läsning om ras och klass, men den var väldigt amerikanska och karaktärerna i boken kom mig tyvärr aldrig riktigt nära.

Bra feelgood har jag läst också! En kväll i juni av Anna Lönnqvist, Vi som älskade av Renée Carlino och Fem år senare av Rebecca Serle levererade alla tre.

Gröna sköna vårvindar av Christoffer Holst är sista delen i serien om Cilla Storm, så den var självskriven läsning och likaså Ewa Klingbergs spänningsdebut Midsommarblot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar