onsdag 16 oktober 2019

Oktoberkortis 16: Sjöbodsblues


Titel och författare: Sjöbodsblues av Sara H. Olsson

Varför läste jag den? Jag skulle ha en bok till #sommarbingo2019 och samtidigt tipsa om en bra dryck till. Jag läste den här samtidigt som jag drack lite rosévin.

Vad handlar den om? Om Ellen som vill tillbringa sommaren vid havet och som blir glad då hon får låna det sommarhus som hennes exmake nyligen har ärvt av en avlägsen släkting. Tradviken visar sig dock vara mer än lovligt sömnigt och långt ifrån den badortsglamour Ellen hade hoppats på. Men en ung tjej, en 85-årig tant och en fd. Fröken Sverige blir nya bekantskaper, och så småningom vänner, och det visar sig att Tradviken har mer att bjuda på än vad Ellen trodde.

Vad tyckte jag? Lättsam och trevlig läsning och ett sådant underhållningsvärde ska man inte underskatta - speciellt inte på semestern.

Ett inlägg i serien #oktoberkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Sjöbodsblues
Författare: Sara H. Olsson
Förlag: Bokfabriken (2019)
ISBN: 9789178352012
Finns t.ex. hos BokusAdlibris eller i din lokala bokhandel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar