söndag 27 oktober 2019

Oktoberkortis 27: Där rinner en älv genom Saivomuotka by


Titel och författare: Där rinner en älv genom Saivomuotka by av Pia Mariana Raattamaa Visén

Varför läste jag den? Flera personer med liknande boksmak hade läst och gillat.

Vad handlar den om? En släktsaga som tar sin början på 1890-talet i ett pörte vid Muonioälven och sedan får vi följa familjen Raattamaa till nutid. Konstanten i deras liv är älven som är nästan som en egen karaktär i boken.

Vad tyckte jag? Jag tyckte verkligen väldigt mycket om den här boken. Människorna, miljön, språket - ja, allt! En härlig och vacker läsuppevelse!

Ett inlägg i serien #oktoberkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Där rinner en älv genom Saivomuotka by
Författare: Pia Mariana Raattamaa Visén
Förlag: Albert Bonniers förlag (2019)
ISBN: 9789100178536
Finns t.ex. hos BokusAdlibris, Omnible eller i din lokala bokhandel.

2 kommentarer:

  1. Hade glömt bort denna, men tänker att det är en bok för mig. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror absolut det här är en bok för dig!

      Radera