fredag 4 oktober 2019

Oktoberkortis 4: The Hate U Give



Titel och författare: The Hate U Give av Angie Thomas

Varför läste jag den? Det var en snackis och jag var nyfiken.

Vad handlar den om? Om 16-åriga Starr som lever i två olika världar. Dagarna tillbringar hon på en fin privatskola i centrum, men hon bor i en fattig och kriminellt belastad förort. När hon blir vittne till att polisen skjuter ner hennes bäste vän Khalil, och hon blir uppmanad att vittna, krockar sliter de båda världarna i henne och kräver rättvisa på olika sätt och hur hon än gör så drabbar det någon hon älskar.

Vad tyckte jag? Välberättad och stark, men tyvärr blev jag inte så berörd som jag trodde att jag skulle bli. Jag kan inte förklara varför - kanske var det bara en läsning som kom fel i tiden för mig. Så är det ju ibland.

Ett inlägg i serien #oktoberkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar