onsdag 30 oktober 2019

Oktoberkortis 30: Gånglåt



Titel och författare: Gånglåt av Elin Olofsson

Varför läste jag den? En bok till min läsutmaning #vimötsigen

Vad handlar den om? En känd sångerska reser hem till barndomshemmet i Jämtland för att skriva sin självbiografi. På gården bor fortfarande systern kvar och driver en servering och loppis. Det är spänt mellan systrarna och laddat av outtalat och oförlöst.

Vad tyckte jag? Jag blev tyvärr lite besviken. Miljöerna är vackra, men jag blir tyvärr inte så berörd av huvudpersonerna och förstår nog inte helt vad berättelsen vill. Men det kan också vara en bok som jag läste vid helt fel tillfälle.

Ett inlägg i serien #oktoberkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Gånglåt
Författare: Elin Olofsson
Förlag: Wahlström & Widstrand (2016)
ISBN: 9789175035598
Finns t.ex. hos BokusAdlibris, Omnible eller i din lokala bokhandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar