onsdag 23 oktober 2019

Oktoberkortis 23: Floden


Titel och författare: Floden av Markus Lutteman

Varför läste jag den? Mitt val i kategorin "Bok med en å eller annat rinnande vatten" i läsutmaningen #sommarbokbingo2019

Vad handlar den om? Fyra män som plötsligt befinner sig på en färd längs en mörk flod.  De känner inte varandra och vet inte hur de hamnat vid floden. Märkliga saker hände dem och de upptäcker att de inte kan komma därifrån.

Vad tyckte jag? En riktigt märklig bok men ändå bra med en suggestiv och obehaglig stämning. Jag vet inte om jag förstod allt, men jag gillade den.

Ett inlägg i serien #oktoberkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Floden
Författare: Markus Lutteman
Förlag: Bookmark (2019)
ISBN: 9789188745194
Finns t.ex. hos BokusAdlibris eller i din lokala bokhandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar