måndag 10 december 2018

Julkortis 10: Tisdagskvinnorna


Titel och författare: Tisdagskvinnorna av Monika Peetz

Varför läste jag den? Bokcirkelbok i vårt tema "läs en vecka".

Vad handlar den om? Den nyblivna änkan Judith och hennes fyra väninnor som ger sig ut på pilgrimsvandring där deras vänskap sätts på prov.

Vad tyckte jag? Jodå, för all del. En ganska trivsam och småtrevlig berättelse. Inte så mycket feel good som titeln kanske antyder. Jag hade höga förväntningar för jag hade fått tips om boken av en bloggbekant som hyllade den, så jag blev kanske lite besviken.

Ett inlägg i serien #julkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Tisdagskvinnorna
Författare: Monika Peetz
Förlag: Liebel (2013)
ISBN: 9789198036176
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar