måndag 31 december 2018

Nyårskortis 5: Min pappa Ann-Christine


Titel och författare: Min pappa Ann-Christine av Ester Roxberg

Varför läste jag den? Bokcirkelbok på temat biografier

Vad handlar den om? Esters berättelse om hur det var när hennes pappa, en medelålders präst, kommer ut som transsexuell och börjar leva som kvinna.

Vad tyckte jag? Riktigt intressant och bra. Vi hade livliga diskussioner om boken i bokcirkeln, bl.a. om vems biografi det är och hur vi trodde att vi skulle reagera om våra barn skulle komma till oss med tankar om könstillhörighet.

Ett inlägg i serien #nyårskortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Min pappa Ann-Christine
Författare: Ester Roxberg
Förlag: Wahlström & Widstrand (2014)
ISBN: 9789146224990
Finns  t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar