måndag 31 december 2018

Nyårskortis 11: Söta, röda sommardrömmar


Titel och författare: Söta, röda sommardrömmar av Christoffer Holst

Varför läste jag den? Har läst allt (tror jag) som Christoffer Holst skrivit och när han nu ger sig på genren feel good-deckare var jag ju tvungen att läsa.

Vad handlar den om? Cilla Storm är skvallerjournalist med en tveksam karriär och dessutom nydumpad. Hon flyr ut till ett liten kolonilott på den pittoreska skärgårdsön Bullholmen för att få lite lugn och ro. Men när en kvinna hittas död är det slut på lugnet och Cilla dras in i utredningen, som leds av den väldigt attraktive polisen Adam.

Vad tyckte jag? Jo, men det här är bara så charmigt och härligt! Jag gillar den vinpimplande Cilla och hennes coola granne på koloniområdet. Tur att det är fler böcker på gång i den här serien!

Ett inlägg i serien #nyårskortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Söta, röda sommardrömmar
Författare: Christoffer Holst
Förlag: Lovereads by Forum (2018)
ISBN: 9789188801241
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar